Her invriezen?

Her invriezen?

Ongelezen berichtdoor GaBiëch » 04 okt 2010 16:15

Beste mede-forumers

Ik heb me al meermaals afgevraagd of het voor honden een probleem is wanneer je rauw vlees herinvriesd?
GaBiëch

Re: Her invriezen?

Ongelezen berichtdoor Ignit » 04 okt 2010 23:13

Opnieuw invriezen is geen probleem, al gaan er elke keer tijdens het ontdooien wel voedingstoffen verloren.
Bij vlees dat vier uur op kamertemperatuur heeft gelegen, beginnen de enzymen met de afbraak ervan.
Ook is het zo dat hoe vaker je ondooit en invriest, hoe sneller bederf intreedt.

Alles wat je bevroren koopt in bulk, kun je het beste herverpakken wanneer het nog niet helemaal ontdooid is.

Extra voorzichtig zijn (werkplek en jezelf) met kip waarvan de herkomst niet bekend is ivm antibiotica-resistente bacteriën. Je weet niet hoe vaak en hoe lang de container waarin de produkten aangevoerd zijn, aan het ontdooien is geweest. Misschien dat dit niet zo'n rol speelt in Europa, maar in Suriname is het wel degelijk iets om rekening mee te houden (als je bijvoorbeeld Amerikaanse bouten aan je honden voert).

Groetjes, Ignit.
Mixing wines may be a mistake, but old and new wisdom mix admirably.
Ignit
Site Admin

Ongelezen berichtdoor GaBiëch » 05 okt 2010 05:47

Bedankt Ignit!
Qua bacteriën is het dus vooral voor mezelf opletten...
Kip en Salmonella zijn ook hier een punt om alert op te zijn, dat is niet enkel in Suriname.
GaBiëch

Ongelezen berichtdoor flynn » 10 okt 2010 01:04

ja, idd. kun je het zover ontdooien totdat je het kunt zagen/snijden en dan weer invriezen. als ik het daarna ontdooi vries ik het niet meer in. het wordt er niet beter op dan.
flynn

Keer terug naar Barf en bacterien