blaasgruis en nierfalen: welk voer

INFO EN VRAGEN OVER BARF VOOR KATTEN!!!

blaasgruis en nierfalen: welk voer

Ongelezen berichtdoor Thérèse » 03 mei 2006 11:46

Mijn Julius, bijna 14, heeft al jaren blaasgruis en dus blaasgruisvoer. Sinds een jaar of vier heeft hij een probleem met de alvleesklier, terugkerende onstekingen, heel pijnlijk, waarvoor hij dan injecties krijgt met corticosteroiden. Zooi natuurlijk, maar het helpt. Vorige week werd hij weer ziek. Bleek een TIA gehad te hebben, een nierontsteking en nierfalen (hij zit te hoog maar nog in de lage regionen van hoog). Nu moet hij volgens de da dus nierdieet. Maar hij moet ook blaasgruisdieet. Een combi bestaat er niet. Mengen dan maar, zegt de da. Maar ik heb er geen goed gevoel over. Misschien heeft mengen tot gevolg dat hij weer blaasgruis krijgt en dat zijn nierprobleem niet onder controle komt. Kan iemand mij op weg helpen naar een advies over geschikte voeding ?
Thérèse

Ongelezen berichtdoor peerle » 03 mei 2006 15:11

hoi thérèse,
ik denk dat er zeker wel mensen zijn hier die je kunnen helpen. Eerst en vooral : welkom ! Het is hier leuk en ik hoop dat je nog blijft rondhangen om bij te leren :). Ik denk niet dat ik zelf genoeg van blaas en nieren weet om je verder te helpen, maar ik heb wel enkele vragen die het voor andere mensen duidelijk kunnen maken wat je probleem is.
- Is Julius een kat of een hond ?
- Wat voor voer geef je precies ? Is het een zelf samengesteld dieet, gekookt of rauw, of zijn het speciale brokjes van bij de dierenarts ?

Ik hoop dat er snel veel nuttige reacties komen en ik wens je lieve huisdier veel beterschap :-) ,
Groetjes,
Veerle
Groetjes van Veerle
Lek van Lucy en Seya!
Kleine schuurtongetjes van Isis en Anubis x

www.barf-vlaanderen.be/forum
peerle

Mijn kater Julius

Ongelezen berichtdoor Thérèse » 04 mei 2006 11:51

Peerle/Veerle,

Beetje dom van mij. Julius is een kater. Ik geef mijn katten afwisselend blaasgruisvoer (van Hills en van Clinic) en rauwe kip. Verder eten ze sperziebonen en avocado omdat ze dat zo lekker vinden. Maar Julius weer geen bonen, omdat die die niet kan verteren.
Ik heb de etiketten van niervoer en blaasgruisvoer bestudeerd en zie niet erg veel verschil. Allen gehalte magnesium en natrium verschilt. Maar ik weet er natuurlijk helemaal niets van.
Ik zou graag rauw voer proberen - ook voor mijn drie andere katers - maar in verband met alle problemen die Julius heeft, weet ik niet goed wat het beste voor hem is.

Therese
Thérèse

Ongelezen berichtdoor Ignit » 04 mei 2006 17:14

Thérèse, ik denk dat het verstandig is om een dierenarts of gekwalificeerd alternatief diergeneeskundige te zoeken, die ervaring heeft met erg zieke dieren en natuurlijke voeding.

Irene Henkes zit in Haarlem en heeft veel ervaring met katten. Haar website is http://www.ivysleague.nl Ze is na het komende weekend weer bereikbaar.

Ook kun je op http://www.bcnd.nl kijken of er een diergeneeskundige bij jou in de buurt is.

Ik wens je heel veel kracht en sterkte met Julius en ik hoop dat hij goed door deze nare periode heen komt en nog lang bij jou blijft.

Ignit.
Mixing wines may be a mistake, but old and new wisdom mix admirably.
Ignit
Site Admin

Julius

Ongelezen berichtdoor Thérèse » 04 mei 2006 20:30

Dank je wel, Ignit. Ik woon in Rotterdam, dus de dierenartsen die jij noemt zijn niet erg dichtbij. Ik zal de door jou opgegeven sites even raadplegen. Julius blijft heel veel drinken en heel veel plassen. En hij blijft sloom. Niet goed dus.
Thérèse

Re: blaasgruis en nierfalen: welk voer

Ongelezen berichtdoor Julia » 23 sep 2011 08:55

Beste Térèse,

Sinds kort weet ik dat mijn kat Gompie (16 jaar) een nierprobleem heeft. Echter heeft hij ook last van blaasgruis en zit ik met hetzelfde dilemma als jij toentertijd met betrekking tot het voer. Ik weet dat het erg lang geleden is dat jij dit bericht postte op het forum. Maar aangezien ik verder niets over de combinatie van blaasgruis en nierfalen kan vinden op internet (en de DA ook niet een goed advies heeft hierover) vroeg ik me af of jij me misschien meer kan vertellen hierover. Gompie is momenteel overgaan op het nierdieet van Royal Canin, maar ik ben dus bang dat zijn blaas nu weer op gaat spelen. Kan jij me helpen? Ik hoop graag van je te horen.

Groet,
Vanessa
Julia

Keer terug naar Katten en BARF