rauw voor pup?

Re: rauw voor pup?

Ongelezen berichtdoor neo the one » 04 jan 2011 13:03

gezond en rond is Nena ;-) .
8 pups moet ze ook wel kunnen runnen , maar ik hoop zelf zo dat het er niet meer zijn...omdat ze er 8 gezien hebben, maar hoe dan ook, afwachten is het enige wat ik kan doen :wink: nog rond de 10 dagen :grin:
Afbeelding
je hond is je beste vriend, hij denkt niet aan gisteren en maakt zich geen zorgen voor morgen.
neo the one

Ongelezen berichtdoor flynn » 05 jan 2011 01:13

ja, meer is ook niet leuk vind ik. eigenlijk vind ik 6 wel een leuk aantal. moeders moet het wel zelf kunnen voeden allemaal. flessen is niks. ik houd dit nest in de gaten, [werkende] belgjes zijn toch mijn 1e liefde. eentje kan ik in ieder geval opvolgen op voer natuurlijk bij ester.
flynn

Ongelezen berichtdoor neo the one » 07 jan 2011 01:24

oh Ja, Ester....oh tis zo spannend voor haar.. ik hoop zo op een leuk teefje, maar moet goed komen :wink:
ik vind het ook super dat er een pupje naar Ester gaat..
Afbeelding
je hond is je beste vriend, hij denkt niet aan gisteren en maakt zich geen zorgen voor morgen.
neo the one

Ongelezen berichtdoor Ignit » 08 jan 2011 02:51

neo the one schreef:super Ignit...
eigenlijk hoopte ik daar ook op, je was toen begonnen , en ik dacht mss is ze al ietsie verder ermee 8-) :grin:

... en toen kwam er een hondenmoeder logeren met 6 pasgeboren pups waar er 5 van over gebleven zijn. Ik volg jullie wel maar heb nog geen tijd om verder te werken aan de website. Over een paar weken is het weer wat rustiger in het hondenpension...

Groet, Ignit
Mixing wines may be a mistake, but old and new wisdom mix admirably.
Ignit
Site Admin

Ongelezen berichtdoor neo the one » 09 jan 2011 13:57

Afbeelding
neo the one

Ongelezen berichtdoor Ignit » 09 jan 2011 20:16

Wat betreft het wisselende eten? Doet ze dat altijd - of doet ze dat normaal niet...

Ik vraag het, omdat het bij mij altijd een bel laat rinkelen wat betreft inwendige parasieten en de 1ste ontworming van mams. De ene keer wel eten en dan weer de helft of alleen wat lekker is, kan ook duiden op een parasitaire besmetting. In ieder geval bij ons in de tropen...

Ignit.
Ignit
Site Admin

Ongelezen berichtdoor neo the one » 09 jan 2011 21:19

Nena is altijd een eigenwijze eter geweest. ze verstopt en bewaart en heeft geen hoge prioriteit aan eten, ook bv in training niet. wat ik nu merk is dat ze echt maar kleinere hoeveelheden eet, vorige week was het nog 600 gr per maaltijd en nu ongeveer 400 gr....ik weeg het niet echt maar kip is haar favoriet nu en dat zijn in 5 a 600 gr verpakking..
ze eet ongeveer 4x per dag, 1x geitenmelk met kruiden, wat lijnzaad en framboosblad en honing, dan 4 kuikens op een dag, meer wil ze graag ;-) pond kippehart en pond vleugels en dan nog wat gedroogd vlees,
gisteren bv haas en konijn orgaan en ook weer die geitenbrei toestand....
pens eet ze niet meer, zo raar, at ze echt goed.....

wat kan ik doen aan evt parasiet zonder naar middelen te grijpen.........

en Ignit hoeveel framboos blad kan ik geven , ik geef nu een theelepel......
Afbeelding
neo the one

Ongelezen berichtdoor neo the one » 17 jan 2011 10:44

3/3 geboren op zondag 16 januari...zondags pupjes, net als Nena zelf..
super goed gegaan , zowel ontsluiting als uidrijving, de framboos heeft super goed zijn best gedaan, de eerste was 400 gr, daar tussen, 380 en de laatste 500 gr.
een super dikkie..

een geweldig mams is het en ik ben super trots op haar en mezelf, tenslotte mijn eerste bevalling van een hond..
en nu groeien..
Afbeelding
neo the one

Ongelezen berichtdoor Ignit » 17 jan 2011 15:05

Hartelijk gefeliciteerd! Geweldig, dat het allemaal zo vlot is verlopen.

De preventieve werking van framboosblad heb ik hier nooit meegemaakt. Er groeien wel kruiden die je kunt gebruiken om de baarmoeder te reinigen na een bevalling en de samentrekking te bevorderen, maar die gebruik je alleen wanneer het nodig is.

Wat je kan doen voor parasieten zonder naar middelen te grijpen, is kokos toevoegen aan het eten van Nena.

http://barf-natuurlijk.nl/html/kokos_lactatie.html
Middellange verzadigde vetten zijn een belangrijk onderdeel van moedermelk, vooral laurinezuur. Het belangrijkste bestanddeel van kokosolie is laurinezuur.

Ignit.
Ignit
Site Admin

Ongelezen berichtdoor neo the one » 17 jan 2011 23:28

dank je Ignit..
kokosolie gebruik ikzelf ook .... en de honden geef ik dat ook maar nu moet ik regelmaat toepassen met Nena.
komt goed, ik heb het gelezen van je link.....thxs..

btw, ik heb een foutje gemaakt in de hectiek van geboorte, het is niet 3/3 maar 2/4.
Afbeelding
neo the one

Ongelezen berichtdoor Ignit » 18 jan 2011 17:37

Ik had al op fb gezien dat het 4/2 was. :grin:
Iedereen lekker tot rust gekomen?
Heb je filmpjes op Youtube geplaatst?

Ignit.
Ignit
Site Admin

Ongelezen berichtdoor neo the one » 18 jan 2011 19:13

ja er staan filmpjes op you tube of via mijn

http://dejoligegroentjes.web-log.nl

filmpjes van de pups.
het gaat uitstekend met mam en pups..
Afbeelding
neo the one

Ongelezen berichtdoor flynn » 19 jan 2011 02:12

ook vanuit hier gefeliciteerd. 6 is een mooi aantal voor moeders. kunnen ze goed zelf behappen.
flynn

Ongelezen berichtdoor neo the one » 22 jan 2011 12:07

dank jullie...
de pups groeien heel goed, dikke dame oranje is al ruim 750 gr en das veel voor een groentje, de rest is 100gr lichter, oranje was bij de geboorte al 100 gr zwaarder..
Nena is een zeer waakzame moeder en ze ziet er fantastisch uit, als je niet naar haar tepels kijkt dan zie je niet dat dit een zogend teefje is....
Afbeelding
neo the one

Vorige

Keer terug naar Pups en BARF